Nepodceňujte STK, auto je třeba dobře připravit

adymyabya / Pixabay

Nákup ojetého vozu z bazaru nebo od přímého vlastníka a jeho registrace, příprava na STK, sjednávání povinného ručení. Pro většinu motoristů napínavé drama, které si vyžádá pár dnů čekání a druhdy i nervů. Můžete se samozřejmě spolehnout sami na sebe a vše si postupně „oběhat“, další variantou je ale svěřit se do rukou odborníků, kteří se o vše potřebné postarají za Vás.

Registrovat vůz, to má své pevně dané normy

Registrace vozidel u nás není až tak snadná, jak by se na první pohled mohlo zdát. Musíte si v první řadě sjednat povinné ručení (ve výběru pojišťovny naštěstí ale máte na našem trhu naprosto maximální svobodu a možnosti jsou vskutku pestré), ale také uskutečnit zápis do takzvaného registru vozidel – k němu je třeba doložit osobní doklady a kupní smlouvu od automobilu. Úřadům za celé tohle administrativní zařazení necháte dobrých 800 korun na poplatcích, bohužel to ale dnes jinak nefunguje, přepis vozidel je prostě už takový.

Tip na článek  Digitální tachograf - nutnost či výhoda?

Povinné ručení je dané zákonem, výjimky neexistují

Povinné pojištění vozidel prostě musíte sjednat, ideálně co nejdříve po koupi automobilu. Bez nadsázky řečeno jinak prostě nelze brázdit tuzemské silnice a dálnice, první kontrola policie – i ryze formální – by pak asi nebyla vůbec příjemná. Sjednání povinného ručení není nic složitého, ale i tento administrativní krok můžete směle nechat na nás, zaručíme navíc nejpříznivější cenu na trhu. V porovnání nabídek pojišťoven to může meziročně dělat třeba i dva nebo tři tisíce korun.

Příprava na STK je něco, co nesmíte podcenit, jinak budete mít pár vrásek na čele navíc, je třeba si v tomto směru nalít čistého vína. V případě, že neprojdete, bude mít Váš autoservis plné ruce práce s opravou potřebných částí vozidla – a nic podobného samozřejmě není zadarmo. Šibeniční termín na opravu, maximálně třicet kalendářních dnů, totiž platí úplně pro všechny bez výjimky.